trešdiena, 2013. gada 22. maijs

"Planktona" līmeņa ainavas (II daļa)



Otrā daļa - naudiskā





Pirmais ko uzmanīgs vērotājs pamanīs, ka mācīties par personiskie līdzekļiem tā kā negribas, to, kas mācās par valsts/pašvaldību finansējumu skaits ir nemainīgi stabils, bet akadēmiskais personāls ir palēcies un būtiski ir tas ka „pīķi” nesakrīt. Ko darīt un kā būt? Parasti „bedres” tiek kompensētas ar kādiem citiem avotiem, par to  turpmākās bildēs.

Novērojot proporcijas arī nekādas labākas idejas klāt nenāk, bet projām arī neiet. Proporciju līknes mani vienmēr fascinē ar to ka ir simetrija un zināms skaistums, žēl to zaļo „kabināt”, bet ko padarīsi.

 


 Ja paskatāmies, kā (ne)sanāk kopā gratulācija un grādulācija ar naudu, tad jāsaka ka „planktona” līmenī cipari ir tikai par izglītību kopā. Ar lielu nosacītību var pieņemt un salikt kopā visus izglītības izdevumus ar gratulācijas gadījumu skaitu, bet kā ir tā ir. Finansējuma efektam piedāvāju terminu „rocket in sky” kaut gan uzņēmēji grafika pirmo pusi dēvē par „hokeja nūja”.

 


Nākošajā bildē mazliet „paņēmos” t.i. saliku gratulāciju skaitu pa tematiskām grupām un virtuālo naudiņu uz vienu gratulēto personu. Atzīstu, ka tam nav jēgas, bet kaut kādu grēku ik pa brīdim vajag.

 


Pēdējais, bet ne mazsvarīgais – par naudām un studentiem, - „planktona” līmenī varam redzēt šādu ainavu.
 

Un visu pēdējais mēģinājums savietot mūsu statistiku ar EUROSTAT, tad mums sanāk šādi skati. Ja uzmanīgi paskatāmies un varam ticēt EUROSTAT, tad piemēram augstākās izglītības finansējums, lai arī nožēlojams, tomēr gadu gaitā (tik cik ir tik ir) ir niecīgi (+/- 0,1%) attiecībā pret IKP. Dīvaini ir arī tas, ka pēc nacionālā datu avota (CSP) mums izdevumu īpatsvars izglītībai krīt, bet pēc EUROSTAT – palielinās (kopējos vilcienos).

 


Nākošajā sadaļā mēģināšu pievērsties EUROSTAT un mazliet finanšu datus salīdzināt starp Baltijas valstīm. Cilvēkus ar vājiem nerviem lūgums tālāk nelasīt.
 

 
 
 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru